انعکاس مطبوعات استان دریزدفردا -هفته نامه بشارت نو

یزدفردا "هفته نامه بشارت نو :سوسن شكوفه: سخنگوي شوراي اسلامي شهر يزد گفت: نگرش شواري شهر جلوگيري از تخلفات ساختماني است به گونه‌اي كه عوارض ساخت و ساز افزايش نداشته باشد.

 وحيدرضا خباززاده با اعلام اين مطلب به خبرنگار بشارت‌نو گفت: ديدگاه شوراي شهر در تصويب تعرفه عوارض سال آينده بر اين است كه عوارض، حداقل فشار را بر اقشار آسيب‌پذير جامعه داشته‌باشد.

 وي با اشاره به عوارض تشويقي و تخفيف عوارض در بافت قديم افزود: اين تشويق عوارض براي ايجاد رغبت در شروع ساخت و ساز در بافت قديم مصوب شده‌بود.

وي در رابطه با تعرفه عوارض سال آينده تصريح‌كرد: طي نشست‌هاي مكرر اعضاي شورا و نيز بررسي دقيق توسط كارشناسان در كارگروهاي تشكيل شده، شوراي شهر با افزايش عوارض مسكوني موافقت نكرد و در اين رابطه افزايشي نخواهيم داشت.

 وي با اشاره به سياست تشويق و تنبيه گفت: هدف شورا افزايش عوارض نيست بلكه شوراي شهر باتوجه به شرايط شهري به سوي هدفمند شدن عوارض گام بر مي‌دارد.

خباززاده در خصوص عوارض تخلفات گفت: در تصويب تعرفه عوارض سعي شد تا جلوگيري از حاشيه‌نشيني و تفكيك و قطعه‌بندي زير حد نصاب در نظر گرفته‌شود. وي ادامه‌داد: زمين‌هاي مسكوني كه بر خلاف ظوابط طرح تفضيلي و زير حد نصاب تفكيك، قطعه‌بندي شده باشند به ازاري هر مترمربع مشمول P200(ضريب منطقه‌اي) جريمه مابه‌التفاوت زمين موجود با حد نصاب خواهدشد.

 وي اين كار را در جلوگيري از حاشيه‌نشيني شهر نيز موثر خواند و گفت: البته املاكي كه از طريق ماده147 سند گرفته باشند و ساختمان‌هايي كه تا پايان سال 86 ساخته شده‌باشند مشمول پرداخت اين عوارض نخواهندشد.

 وي ادامه‌داد: همچنين در رابطه با زمين‌هاي افتاده بدون حصار كه موجب نارضايتي شهروندان شده‌است مصوب شد كه در صورت عدم ساخت و يا عدم حصاركشي مشمول جريمه و عوارض خواهند شد.

 وي نصب تابلو اخطار جهت حصاركشي و نيز تعيين نوع حصار با شرايط ويژه كه با تناسب شهر و محيط هم‌خواني داشته باشد را از شيوه‌هاي اطلاع‌رساني شوراي شهر به مالكين جهت برخورد با اين نوع تخلفات عنوان كرد.

خباززاده در پايان درمورد شهرونداني كه توان پرداخت عوارض و جرايم تخلفات را ندارند گفت: شهروندان مي‌توانند با ضوابط قانوني از 12 ماه تا 36 ماه براي پرداخت عوارض به صورت اقساط اقدام كنند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا